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Current and Future Regulation of Gambling in Switzerland and in the European Union: How Much Room for Advertising?

  • Auteur-e: Alexandra Veuthey
  • Domaines juridiques: Droit comparé, Droit économique et droit administratif économique
  • Proposition de citation: Alexandra Veuthey, Current and Future Regulation of Gambling in Switzerland and in the European Union: How Much Room for Advertising?, in : Jusletter 29 avril 2013
La contribution a pour objet une comparaison entre la réglementation des jeux de hasard en Suisse et au sein de l’Union européenne (UE). Dans ce contexte, une attention spéciale sera accordée à la question de la publicité pour les jeux autorisés. Une telle comparaison est intéressante à plusieurs points de vue. Premièrement, ces deux territoires entretiennent une relation particulière avec les jeux de hasard. Deuxièmement, ils connaissent divers problèmes liés à leur structure. Troisièmement, ils se caractérisent par une relation d’inter-dépendance. De même, l’UE s’est souvent inspirée du système suisse dans son activité. Finalement, les réglementations de ces deux territoires sont toutes deux en cours de révision.

Table of contents

  • I ntroduction
  • II The Situation in Switzerland
  • A In General
  • 1 The Legal Framework
  • 2 The Different Sectors of Gambling in More Detail
  • 3 The Issue of Advertising of Gambling
  • B Jurisprudence of the Federal Gaming oard (FG) and the Lottery and etting oard («Comlot»)
  • 1 In General
  • 2 In the Matter of Advertising
  • C Revision Process: A New Legislation
  • 1 The Revision of the Federal Lotteries and Commercial Betting Act of 8 June 923
  • (a) In General
  • (b) In the Matter of Advertising
  • 2 The Revision of the Federal Games of Chance and Casinos Act of 18 June 1998
  • (a) In General
  • (b) In the Matter of Advertising
  • 3 Latest Developments
  • D Critical Analysis
  • III The Situation in the European Union
  • A In General
  • 1 The Legal Framework
  • 2 The Different Sectors of Gambling in More Detail
  • 3 The Issue of Advertising of Gambling
  • B Jurisprudence of the European Court of Justice
  • 1 In General
  • 2 In the Matter of Advertising
  • C Revision Process: The New European ommission’s Policy for Online Gambling
  • 1 The Green Paper
  • (a) In General
  • (b) In the Matter of Advertising
  • 2 The Communication Paper
  • (a) In General
  • (b) In the Matter of Advertising
  • 3 Latest Developments
  • D Critical Analysis
  • IV Comparison between the Swiss and the European Union Frameworks
  • A In the Current State
  • B In the Revision Process
  • C ritical Analysis: What are the Lessons to be learned from both Sides?
  • V Conclusion
  • VI Bibliography
  • A rticles/Books/Reports
  • B Cases
  • C Legislation
  • D Treaties and Other EU Legislation
  • E Other

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