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Current and Future Regulation of Gambling in Switzerland and in the European Union: How Much Room for Advertising?

  • Autor/Autorin: Alexandra Veuthey
  • Rechtsgebiete: Rechtsvergleichung, Wirtschafts- und Wirtschaftsverwaltungsrecht
  • Zitiervorschlag: Alexandra Veuthey, Current and Future Regulation of Gambling in Switzerland and in the European Union: How Much Room for Advertising?, in: Jusletter 29. April 2013
Der Beitrag vergleicht die rechtliche Regelung des Glücksspiels in der Schweiz mit derjenigen der Europäischen Union (EU). Ein besonderes Augenmerk wird auf Fragestellungen rund um Werbung für zulässige Glücksspiele gelegt. Ein Vergleich der rechtlichen Regelung lohnt sich dabei aus mehreren Gründen: Erstens haben beide (Staats-)Gebiete eine besondere Beziehung zum Glücksspiel. Zweitens weisen die EU und die Schweiz verschiedene Probleme in Bezug auf ihre organisatorische Struktur auf. Drittens ist ihre Beziehung von einer gegenseitigen Abhängigkeit gekennzeichnet. Zudem wird die EU oft vom Schweizer System inspiriert. Schliesslich befindet sich die rechtliche Regelung des Glücksspiels sowohl in der Schweiz als auch in der EU in Revision. (bk)

Table of contents

  • I ntroduction
  • II The Situation in Switzerland
  • A In General
  • 1 The Legal Framework
  • 2 The Different Sectors of Gambling in More Detail
  • 3 The Issue of Advertising of Gambling
  • B Jurisprudence of the Federal Gaming oard (FG) and the Lottery and etting oard («Comlot»)
  • 1 In General
  • 2 In the Matter of Advertising
  • C Revision Process: A New Legislation
  • 1 The Revision of the Federal Lotteries and Commercial Betting Act of 8 June 923
  • (a) In General
  • (b) In the Matter of Advertising
  • 2 The Revision of the Federal Games of Chance and Casinos Act of 18 June 1998
  • (a) In General
  • (b) In the Matter of Advertising
  • 3 Latest Developments
  • D Critical Analysis
  • III The Situation in the European Union
  • A In General
  • 1 The Legal Framework
  • 2 The Different Sectors of Gambling in More Detail
  • 3 The Issue of Advertising of Gambling
  • B Jurisprudence of the European Court of Justice
  • 1 In General
  • 2 In the Matter of Advertising
  • C Revision Process: The New European ommission’s Policy for Online Gambling
  • 1 The Green Paper
  • (a) In General
  • (b) In the Matter of Advertising
  • 2 The Communication Paper
  • (a) In General
  • (b) In the Matter of Advertising
  • 3 Latest Developments
  • D Critical Analysis
  • IV Comparison between the Swiss and the European Union Frameworks
  • A In the Current State
  • B In the Revision Process
  • C ritical Analysis: What are the Lessons to be learned from both Sides?
  • V Conclusion
  • VI Bibliography
  • A rticles/Books/Reports
  • B Cases
  • C Legislation
  • D Treaties and Other EU Legislation
  • E Other

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